Ekonomi

Kozmetik Sektörü Yeni Firmaların Katılımıyla Büyümeye Devam Ediyor

2022 yılında 409,4 milyon dolara yükselen kozmetik sektörü, yeni firmaların katılımıyla büyümeye devam ediyor.

Dünyada yaklaşık 500 milyar dolarlık bir hacme sahip olan ve her yıl yüzde 10 oranında büyüyen kozmetik sektörü, Türkiye’de 13 milyar TL büyüklüğe ulaştı. 2023 yılı sonunda 15 milyar TL’lik hacme ulaşması beklenen sektör, 162 ülkeye de ihracat yapıyor. Geçen yıl 96,6 milyar dolar ihracat yapan kozmetik sektörü, bu yıl 1,6 milyar dolar ihracat hedefliyor.

Konuyla ilgili açıklama yapan Anta Kozmetik CEO’su Yasin Yolcu, “Türk kozmetik sektörü, yerli firmaların faaliyete geçmesiyle ihracat ve ithalatta artış öngörüyor. Kozmetik ithalatı 2022’de 409,4 milyon dolara çıktı. Sektörde ithalat arttı.” Bu yılın sonunda bir önceki yılı aşması bekleniyor.Bu sektörde ithalat Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri üreten birçok marka var.Önceliğimiz kozmetik ve kişisel bakım ürünlerini perakende ve e-ticaret kanalları aracılığıyla tüketiciyle buluşturmaktır. ve yerelliğin değerini anlatmak. Şu anda 16 ürünü tüketiciyle buluşturduk. Yıl sonuna kadar bu sayıyı 40’a çıkarmayı planlıyoruz. Ürün portföyümüzde parfüm çeşitleri yer alıyor, “EDP ve EDT parfümler, vücut spreyleri var, güneş kremleri, bronzlaştırıcılar, güneş koruma ürünleri, yaz-kış UV ışınlarına karşı koruyan kremler, cilt bakım ve koruma ürünleri” dedi. – İSTANBUL

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Evden eve nakliyat
*
Başa dön tuşu