Pratt & Whitney, devam eden motor sorunları nedeniyle Hindistan’a yatırım yapacak
Havacılık üreticisi Pratt & Whitney (PW), Hindistan’da bir bakım, onarım ve revizyon (MRO) tesisinin kurulması da dahil olmak üzere büyük yatırım planlarını duyurdu. Hareket, devam eden motor sorunlarına ve Hindistan’ın havacılık düzenleyicisi Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün (SHGM) baskısına yanıt olarak geldi.
PW’nin Hindistan Başkanı ve Ülke Başkanı Ashmita Sethi, PW’nin Airbus A320neo uçakları için ürettiği yeni nesil motorların güvenilirliğine ilişkin endişelerin arttığı bir dönemde bu planları duyurdu. Bu uçaklar IndiGo ve artık kullanılmayan GoAir gibi havayolları tarafından kullanılıyor. Son beş veya altı yıldır bu motorlarda, öncelikle “toz metal kirliliği” nedeniyle kalıcı sorunlar olduğu rapor ediliyor. Bu sorun, motor bileşenlerinin çatlamasına ve önemli sayıda uçağın yere düşmesine neden oldu.
Şu anda IndiGo’nun yedek motorları bekleyen yaklaşık 50 uçağı var ve havayolu gelecek yıl bunlara daha fazlasının katılmasını bekliyor. GoAir’in tasfiyesi kısmen bu motor sorunlarına bağlandı.
Bu sorunu çözmek için PW, 2023 ile 2026 yılları arasında 600 ila 700 motorun denetimi için “hızlandırılmış sökümler” planlıyor. Bu eylemin sorunu hafifletmesi bekleniyor, ancak bu dönemde karaya oturan uçak sayısında artışa yol açabilir.
SHGM, bu kalıcı sorunlara yanıt olarak PW’ye “gözle görülür bir iyileşme” göstermesi için baskı yapıyor. Önerilen MRO tesisi, motor bakımı ve onarımı için yerel kaynaklar sağlayarak bu kurtarma planının kritik bir bölümü olarak görülüyor. Bu adımın, yerde duran uçakların tekrar hizmete sokulması sürecini hızlandırması ve fiyatları artırma tehdidi oluşturan kapasite sıkışıklığını bir dereceye kadar hafifletmesi bekleniyor.
Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.